Början på slutet eller tvärt om...

Jaha... kunde inte hålla mig från at testa idag... Negativt =( Uscha så besviken jag blev...tycker att jag har känt alla möjliga symtom jue.... Tant röd kommer nog precis som hon ska imon, så det var väl slutet på denna gång... bara att börja om på nytt!

Blir nog svårare att prics in ägglossning denna gång eftersom jag jobbar och pluggar nu igen, så kan inte hälsa på i lastbilen så mycket =(
Men får väl helt enkelt ta mig tid. 

Fantiserade när jag testade i morse om hur jag skulle ta ett kort och skicka på de två strecken till sambon så han skulle vakna på det bästa tänkbara sättet, men den drömmen föll ganska snabbt...

Jaja, får väl ta och koppla av lite nu när det är en vecka med tanten som ligger framför mig. bara en månad till att få testa igen.
Läste någonstans igår att spermiekvalitén kan försämras om man sitter still mycket, vilket han gör hela tiden så kommer nog fråga honom om han kan tänka sig att börja röra sig mer varje dag....är ju värt att testa.

Nu ska jag ut och rasta min hund så det inte blir några olyckor =)

Jobbar ju så det blir väl lite aktivitet på eftermiddagen men annars lugnt.

Kollade förresten på Boy A i morse den var inte heller något speciellt att se, rekommenderar den inte. 2/5.

//SinnerSaint


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej, tråkigt med neg.. fast vissa är ju låghormonare så det kan ju hända att du är gravid fast det inte syns än, vissa plussar inte förän flera veckor in i graviditet so don´t loose hope yet=)



Läste att du pluggade till lärare, har du kommit långt på utbildningen?:)



På tal om spermakvalité, zink är ju som du sa bra, jag har vart på hälsokost och köpt vitaminer där som de rekommenderade till min karl, "man" heter dem, sen äter jag tabletter i samma serie som heter "mamma".. äter du något sånt?

Kram Jennie

2009-08-29 @ 20:06:25
Postat av: SinnerSaint

Ja, men jag testade ju med ett extra känsligt test så mina chanser är nog kassa hehe =)

Jag börjar på mitt andra år nu av 3½.

Jag äter folsyra och B12 (jag har b12 brist), innan åt jag apiforce åxå men jag tror inte att det är mina ägglossningar som är problemet så det äter jag inte längre =)

Ska köpa något åt honom tills när han kommer hem på fredag så får vi se vad det kan göra åt saken =) Det tar väl säkert en månad innan det börjar verka in på spermierna då ändå =)

Men sen kör han lastbil så han sitter ner hela dagarna så jag måste få honom att komma ut att röra sig för jag läste inne på http://se.babycenter.com/preconception/dadstobe/dietforadadtobe att det kan skada spemierna att sitta still för mycket.

När har du BIM då =)

Kram

2009-08-29 @ 21:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0