1:a Spyan & Sea-band

Jaha, då har man införskaffat sea-band nu då och ska se om illamåendet släpper lite??
Som sagt fortfarande inte så farligt, men väldigt irriterande. Tror faktiskt att det har hjälpt lite, men måste ju dölja dem lite för omvärlden hehe, så långärmad kofta idag ;-)

Sen har jag lagt min först spya idag, på en busshållsplats längs med motorvägen, hahahaha.
Jag var tjock i halsen och hade en massa snor som jag var tvungen att harkla ut, men så fort något ens snuddar bak på tungan eller vad man säger så får jag kväljningar. SÅ jag stannade bilen och kände att nu är det bara spy för att få ut allt, och det räckte med att jag tog ett djupt andeteg så, hej vad det kom. Efter det kunde jag inte ens få saliv i bakre delen av munnen utan att fortsätta. Stod nog där i 5 minuter å hulkade å sen var det bra och jag åkte på mitt VUL hehe. Kroppen är bra jäkla udda!

I tisdags var mitt beta-hcg 34 000 och levervärdet 1,3. Allt såg bättre ut med levervärdet som legat på 1,6 ett tag nu och dte är inte så bra, men 1,3 var alltså bättre.

Idag var mitt beta-hcg på 53000, (super). Men mitt levervärdet hade återigen gått upp på 1,6, vilket inte va så bra. Så jag ska dit på måndag igen för blodprov och på tisdag för mitt sedan länge inbokade tillväxt VUL. Det blir spännande när de ska mäta bebis igen, vilket hon inte gjort på n vecka nu, så bebis måste nog vara säkert 1,5 cm snart :-)

Nu ska jag äta avokado som är dte enda som hjälper mot mitt illamående just nu.



Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hej!

Jag heter Madeleine och studerar just nu på högskola. Jag skriver för tillfället på en D-uppsats som kommer att handla om bloggares syn vad som är privat vs. offentligt samt. hur man bloggar och varför. Som underlag för uppsatsen kommer jag att genomföra en enkätstudie och undrar därför om du skulle kunna tänka dig att delta i denna. Enkäten kommer att läggas ut på internet och du svarar anonymt. Den kommer gissningsvis ta mellan 5-15 minuter att fylla i. Själva enkätundersökningen kommer att äga rum första veckan i maj.



Jag vore tacksam om du kunde meddela i ett mail om du kan tänka dig att ställa upp. Även om du inte vill vara med skulle det underlätta om du ville meddela detta.



Vänliga hälsningar

Madeleine

2011-04-28 @ 19:33:41
Postat av: Anonym

Jag är gärna med, men skickar tyvärr inget mejl då jag vill fortsätta vara anonym vilket jag inte är med minmejladress:-)

Men jag är so

Sagt gärna med:-)

2011-04-28 @ 21:45:35
Postat av: Sebsus

Jobbigt det måste vara med illamåendet men det verkar ju iaf som att du inte har fått super mycket som vissa kan få än.

Ett sånt där Sea-band hur ser dom ut? Ser man att det är för illamående eller ser det bara ut som ett vanligt armband? Tänkte folk kanske inte äns vet att det är för illamående :)

2011-04-29 @ 10:34:29
URL: http://sebsus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0