4+6

Igår blev återbesök på sjukan. Allt såg ungefär likadant ut, mn fick en mycket bättre läkare. Hon förklarade allt jag undrade och gjorde även ett UL på övre delen av magen för att se efter vätska, och det fanns det en del. Och hon tittade även på äggstockarna med UL och lite annat typ njurar å sånt.

Jag fick utskrivet zantac på magkatarrskänningarna, men tog en pepcid duo igår kväll och en i morse kl 5 och just nu känner jag inget mer. Så hoppas jag slipper använda det nya.

Sedan fick jag hämta ut 10 sprutar med innohep (blodförtunnande), till att börja med. Har sedan 2 sådana förpacknigar till på recept. Sambon tog den i magen på mig nu ikväll och den sbider en del av vätskan men annars känns det som gonal-f sprutan typ.

Idag har jag mått bra, promenerat första gången ca ½km och det gick fint. Känner ju av svullnaden, men har inte mått något illa och inte heller alltså känt av magkatarren. Skönt. Men man glömmer snabbt bort att man faktiskt är gravid eftersom det inte känns. Konstogt vad man vänjer sig vid smärta snabbt, för jag kände säkert likadant i magen tidigare i veckan, men nu är man van vid det och det blir liksom normalt. Kroppen är bra fucked up :-)

Men min mage är sååå gravid till utseende som den bara kan bli. Tror inte att den kommer gå ner så mycket så min känsla av att längta till att magen ska synas är ganska bortblåst. När jag sätter på mig ett tajt långt linne nu är det en riktig gravid mage från 4 månaden ungefär. elt otroligt sjukt. Och har inte en enda tröja som kan dölja den så idag fick jag ha en kofta med knytband mitt över magen så det skulle förvilla synen hos alla andra, haha! Vill absolut inte berätt innan juni för någon alls :-)

Jajaja...vi hörs imon, i vecka 6!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte fota magen så vi får se :-)

2011-04-18 @ 20:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0