Gravidmage AB

Det är mitt nya företag, ne men skämt åsido. När man är i vecka 5 och ser ut att vara i 5:e månaden (har ökat en månad i omfång nu) så tror jag att det är dax att höra av sig till farbror doktorn. Helt sjukt är det. Jag har på mit ett vanligt budgetlinne från hm idag. Ni vet sånna som mer än varannan svensson har hela sommaren och det smiter ju åt kring magen om man säger så. Så när jag gick förbi spegeln idag fick jag backa tillbaka och se om det isberg jag just skymtat kunde vara en bild av någon gammal fastbränd tjockis.

Men NEJ, det var jag, Herre min skapar att en mage kan svälla så mycket. Jag vägde 56,5kg när vi började IVF:n, idag va ju uppe på 59,2kg. Asså hallå kroppen, jorden anropar. Det är inte dax att föda än typ!?

Denna koloss till mage råkade ja slå till lite löst med ett finger alldeles nyss och jäklar vad det ekade. Jag tror varenda kotta som kollade på samma program som mig på tv:n kunde höra det, ljudet liksom måste ha studsat igenom skärmen och in i allas vardagsrum. För övrit var det Extreme Home Makeover. Så höde ett plötsligt tomt, ihåligt läte. LUGNA, det var bara jag å min mage som rörde oss.

See you

Kommentarer
Postat av: Sebsus

Hihi förlåt att jag skrattar men du skriver det på ett så roligt sätt. Men jag gick upp efter ÄP 3 kilo och det låter inte så mycket men på mig när det bara sätter sig på magen så såg jag verkligen gravid ut precis som du säger typ 5e månaden. Och nu har ju jag försökt gå ner dom kilona igen eftersom jag inte var gravid och jag brukar ha ganska lätt för att gå ner i vikt, men herre jäklar vad svårt det har varit att gå ner dom här extra kilona.

Fast jag tror inte du ska vara orolig ta det bara lugnt och njut av graviditeten och försök gå ner efter istället:)

2011-04-16 @ 18:54:15
URL: http://sebsus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0