Ruvhöna DAG 2

Nu är jag ruvare sedan ett dygn tillbaka snart. Jag mår som en påse skit!!!
Har så ont i magen att det nästan inte är möjligt att gå, kan inte vända på mig i sängen utan att vakna osv. Det känns som att äggstockarna hänger i två trådar och är för tunga för dessa trådar, så om jag vänder mig håller trådarna inte alls med om att de vill gör sitt arbete..... ONT!
Och så gör det ont ända upp till revbenen!!!

Tråkigt att inte kunna njuta av ruvningen..... nu vill jag bara att tiden ska gå så att värken går över.

Jag frågade läkaren som satte in ägget igår om det skulle gå över nu när jag gjort ET, men hon trodde snarare att det skulle bli värre..... Står inte ut i så fall.... Men nu har vi positiva tankar :-)

Av 16 ägg blev 10 befruktade (de sa att om mer än hälften blev befruktade räknades det som jättebra) och 4 var av toppkvalitet. Så ett till mig och tre till frysen!!

Insättningen kändes asolut ingenting! När hon väl var inne med slangen visste jag inte ens att hon börjat. Vi fick sedan se när embryot hamnade i sitt lilla bo i mig och en liten vit prick var den där på skärmen. Då var vi lyckliga!

Nu ska jag snart åka å jobba.



XoXo


Kommentarer
Postat av: Sebsus

Bra skörd ni fick:). Skönt att få några till frysen! Ja det måste vara jätte bra resultat.

Själv fick jag ut 12ägg och bara två vart embryo. Alltså ett till mig och ett till frysen. Så din skörd måste vara jätte bra:)

2011-04-01 @ 10:00:51
Postat av: SinnerSaint

Ja, det var bra. Men jag får ju lida av det nu närjag har ont som faan hehe... Men är helt ok om jag ligger ner men det kan jag ju inte göra i flera veckor hehe...

2011-04-01 @ 17:24:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0