Sjukhuset = ÖS


Själv fick jag lite tugnt att andas idag och ringde sjukhuset och de tyckte att jag skulle komma in eftersom jag även är svullen. Det slutade med ett VUL där man fick se all vätska som fanns i buken och hur stora äggstockarna var. I normala fall skulle äggstockarna vara som en persikokärna kanske unefär 4 cm i diameter. Min vänstra var 14 cm och den andra 12cm. Inte konstigt att man känner sig svullen.
Sedan fick jag  ta 5 rör blod, men det blev fel så jag fick ta ytterligare 3 st. sedan vänta en och en halv timme på svar och fick sedan veta att jag inet behövde bli inlagd. SKÖNT. MEN, mina levervärden var inte riktigt bra och det berodde tydligen på överstimuleringen (ÖS), samt att ja var tvungen att ta en spruta med blodförtunnande för att det finns risk för blodpropp. Sprutan sved som tusan och hon gav mig den i väntrummet och bad mig dra ned byxorna där!!!! Herregud, sambon höll på att dö, sååå oprofessionellt.

Sedan sa hon att nu får du ta en sån här spruta om dagen i minst två veckor, men det får du göra hemma. Ja fick inte veta ett skit, inte hur man ska göra, mer än att det ska tas i låret. Inte hur farligt det är med blodproppar eller hur stor risken är, eller om det är farligt med levervärdena. Inte ett dugg sa dom. Usch så besviken!! Men de sa att jag skulle komma tillbaka imorgon igen och ta alla prover igen. och sen skulle jag fortsätta att gå och kolla mig resten av tiden hos min privata gyn. Det verkar ju allvarligt men de sa liksom ingenting.

Nu är andningen mycket bättre iaf, men nu ska jag oogla mig fram till andra som varit med om samma sak. Eller har du som läser detta varot med om det?? SKriv då jättegärna.

Jag har ju inte mått dåligt över magen nu lämgre precis, utan blev bara lite tung andad. Så jag råder er som är överstimulerad att ringa läkaren hur eller hur, för har man dåliga levervärden så var det inte alls bra. Bättre att gå en gång för mycket än en gång för lite. Så vänta inte och tänk att det går över.....jag kunde nog gått mycket tidigare i veckan.

Samt att vi tror att vi såg pyret, den var så liten, så liten, men läkaren sa att han kan inte lova att det var den mn den såg ut som ett litet böjt riskorn. 3mm var den ;-)

Jaja, det var dagens deppinlägg heheh :-)

Kommentarer
Postat av: Sebsus

Men jösses, vilken tur att du åkte in! Men hur kan dom få göra så med sprutan det borde inte vara okej i väntrummet. Synd att detta inte är USA för då hade du kunnat stämt dom och få rejält med kosing haha.

2011-04-18 @ 08:38:30
URL: http://sebsus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0