Valborg i de gravidas värld

Jaha, vad gör såhär en valborg som gravid?

Man börjar dagen med att må illa, för att sedan trycka i sig en yoghurt som inte hjälper en alls.
Sedan hamnar framför tv:n och orkar inte ta sig därifrån. PUNKT. Typ.

Ikväll blir dte väl en sväng förbi brasan. Jag tycker lotterna är roligast att ta och om det finns chokladhjul. Men annars blir det nog en slapp valborg. Inget supande eller ens findrickand här ju :-(

För övrigt blåser det här. KALLT. Inte spna där underbara ljumna Thailandvindar. Utan här är det snålblåst som på fjället vid Mount Everest typ. Och vem vill vara ute i det????

Jag mår förutom illamåendet som fortfarande inte är så farligt, men väldigt irriterande, bra. Kännerinte av något speciellt alls. Magen är svullen på kvällen och äggstockarna är fortfarande likna svullna som förr. Så jag ser gravid ut, men tyvärr kan jag inte leta gravidmage än, då jag vet att det är äggstockaerna som spökar.

Ska bli kul på måndag att få veta hur högt hcg:t är då. I torsdags var det ju 54 000 så det borde vara upp i över 100 000 :-)


Såhär ser sea-banden ut, jag döljer dem med långärmade tröjor, för folka skulle kanske fråa vad det är. Och de som vet vad ett sea-band är känner ju igen dem. Men har man breda armband hemma kan man kanske sätta dem över sea-banden?!
SEA BAND - The Original Sea Sickness Travel Band



Tack för mig HEJ!


Kommentarer
Postat av: Sebsus

Ja sea-banden var kanske inte så fina :). Då Förstår jag varför du har långärmad.

2011-05-02 @ 08:10:57
URL: http://sebsus.blogg.se/
Postat av: LillAnnie

försök att inkludera något fastare o mer fiberrikt än yoghurt... Knäckebröd kör jag på,fungerar suveränt för mig och illamåendet försvinner rätt snabbt! har det alltid i väskan med en flaska vatten.och en påse förstås, vill ju inte stå o spy på trottaren!

2011-05-03 @ 14:59:30
URL: http://lillannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0