Oj!

Oj, jag har ju glömt att uppdatera för er alla hur det gick på RUL.
Vi fick se den lill* som levde om som en vilding där inne. Inte en enda lugn sekund. Hur ska detta å sen?? hehe°
Allt var bra och mätningarna visade återigen att den är två dagar yngre än beräknat så den följer sin kurva på dagen! Vi fick se magsäck, med vätska i, som bebis druckit. Ryggrad. Fötter. Händer. Lårbenent mättes. Revben. Mun. Huvud. Hjärtat och dess fyra kammare. Hjärnan, båda halvorna och lillhjärnan. Höfter. alltså allt utan lilla snippan eller snoppen, shysst?!?!
Den låg så böjd så längden från huvud till rumpa blev bara 12cm, men man kan nog räkna med ett par cm till :-)
Jag å sambon tyckte oss båda två skymta både snopp å pung under tiden BM kollade allt. När hon väl skulle kolla blev det inga bra bilder, men hon höll med om att hon tyckte sig skymtat det. Men hon ville inte ens sg på en gissning..
Men vi ska på 3D UL i sep i LKPG och hoppas då få se könet. Tills dess är jag fortfarande övertygad om att det är en pojk och kommer nog faktiskt köpa lite pojksaker på Ullared när vi åker dit. Har ju trots allt sagt det från dag 1, att det är en pojk!
Imorgon kommer en magbild och en bild på bebis, så håll utkik.
Nu ser jag fram emot en semestersväng till västkusten nästa helg och sen bm-besök med hjärtljudslyssning och sånt den 23 aug. Bara 3 veckor kvar ;-)
Se börjar skolan veckan efter och två veckor efter det är det 3D på schemat, och efter det blir det väl bm-besök igen tror jag?!
Magen syns fint i kläder nu och jag njuter i fulla drag av att vara gravid. Just nu vill jag inte att det ska ta slut så det är skönt att det är ett tag kvar ;-)

Kommentarer
Postat av: Tea

Skönt att allt såg bra ut!

2011-07-29 @ 20:08:12
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Mette

Grattis till ett lyckat RUL! Väntar med spänning på bilder.



Kram

2011-07-29 @ 20:22:12
URL: http://mettemaarit.blogspot.com
Postat av: Orättvisan.

WOW! Vad häftigt att få veta att allt såg så perfekt ut! Och lite snopet med snoppen ;) där! Jag känner precis som du fast tvärtom - att vi väntar en flicka. Skulle bli såå förvånad om det var en pojk. Men nu är det inte lång tid kvar tills vi (kanske) får veta! :)



Ser fram mot bild på underverket!



KRAM! <3

2011-07-30 @ 13:09:11
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härligt. Kan inte förstå känslan att få se den lille i magen men måste vara underbart! Ganska galet tycker ja att man kan se så mycket i magen.

Väntar också med spänning på bilder.

Kram

2011-07-30 @ 13:16:28
Postat av: SinnerSaint

Tack för alla era fina kommentarer. :-)

Orättvisan: Ja snart är det er tur :-)

2011-07-30 @ 19:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0