V. 12+6 ---> NUPP

Har varit glad igår och idag, helt absurt att man kan vara så jävla deppo då helt plötsligt å sen är man bara glad igen! Hur faaasiken är kroppen konstruerad egentligen?? Hallå liksom??

Jaja, nu är jag finnemang för stunden, kommer säkert fler gravid-arg-så-in-i-PIIP-inlägg, och det får ni helt enkelt stå ut med :-)
Tack för de fina kommentarerna :-)

Igår handlade jag mina första mammabyxor, HERREGUD, varför inte tidigare tittar jag ner på min mage och undrar. Det var liksom HIMLEN för GRAVIDmagar!!!! Har ni inte köpt det, så res er upp ur soffan nu och GÖR det!! Hallå, vem vill inte ha ett par FAKTISKT snygga jeans, som faktiskt inte klämmer en enda millimeter över magen? Annars är ni dumma, det har jag varit tills igår:-)
Jag sa till sambon att risken finns att jag inte slutar använda dom sen haha :-)
Nog om det nu och över till NUPP.

Idag då var det NUPP alltså, eftersom inte vårt landsting har alla "rättigheter" så kan man inte få någon risksiffra, men vad gör det oss när pyret såg så fint ut.
Vätskespalten i nacken var tunn och fin som den skulle vara, hjärnan var den där skulle och fyra armar (höll jag på att skriva), men menar såklart 2 armar och två ben var där de skulle. Magsäcken var där den skulle och i den fanns vätska för att pyret dricker sitt fostervatten. Å "han" hoppade och studsade så det var inte klokt där inne. Ryggraden och allt annat var också fint. Vi fick en fin bild som ni skulle fått se men min laddarsladd vill inte koppla ihop sig med datorn?? Får testa imorgon.

Sambon som trott att det varit en flicka hela tiden, tyckte att det såg ut som en pojke nu....försökte förklara att alla ser ungefär likadana ut nu, med "hårda" drag eftersom det inte finns nått underhudsfett än. Men nu tror han på pojk ändå hehe.

Annars är det som innan, känns inte så mycket gravid typ, men har växtvärk hela tiden nu i ligamenten i sidorna på magen. Har ju som jag skrivit innan en cysta och den såg barnmorskan idag med och tyckte att den skulle följa upp ordentligt. Så imorgon på morgonen ska jag till min privata gyn och kolla upp det och hoppas att allt är lugnt, man blir ju lite orolig.

Hej hopp på er!
 
 


Kommentarer
Postat av: langtarefterliten.blogg.se

Härligt att du mår bra och att allt såg bra ut!!! ☺ Kram!

2011-06-13 @ 20:59:56
URL: http://langtarefterliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0