Äggplock - Check

Vid halv åtta var vi på sjukhuset i Linköping, och virriga som vi är kom vi inte ihåg hur vi gick sist och blev några minuter sena.Vi blev tilldelade en plats av fem i ett vilrum. Det var bara skynken som skilde oss alla åt. Så när sköterskorna pratade med någon hörde man nästan allt. Det kändes inte så privat precis.... Men alla var väldigt snälla och omhändertagande. Sambon gick direkt och lämnade sin skörd =)

När vi fått vår plats, en brits, ett skåp, och en stol så fick jag byta om till nattlinne, långa strumpor, och plasttossor. Jag fick sen en panodil och det sattes en kanyl för att jag skulle kunna få morfinet där i sen. Sen fick vi reda på att jag var sist ut, kl halv 11 skulle vi få komma in. Så nu var det bara att vänta i 3 timmar. Jag somnade faktiskt en timme och det var skönt. Det var tydligen som så att jag hade tagit älsprutan kl 22.00, och någon hade tagit 21.00, någon annan 21.15 osv och därför tog de uppenbarligen mig sist.



När vi fick komma in fick sambon ta på sig liknande kläder som mig och båda fick mössor också. Jag fick sätta mig i gynstolen och det var typ 5 personer där inne. Jag fick lägga mig ner med kuddar under armarna och sen började läkaren tvätta mig både utanpå och inuti och sedan tog hon och satte på en mållinje de sak på VUL pinnen och förde in den.. Och sedan tar de hål på alla äggblåsor och suger ut innehållet så äggblåsan säckar ihop. Och under hela tiden för man morfin i armen. Allt som allt tog utplocket ca 15 min tror jag. Sen fick man gå tillbaka till sin plats, dricka efter en stund å åka efter en timme

Det gjorde helvetiskt ont, men sambon var bra, jag höll nämligen andan och det fick jag inte så han fick mig att andas lite lugnt :-)
Det slutade med 28 äggblåsor som tömdes och 16 ägg hittade! YES, FULLTRÄFF! Inte undra på att jag varit öm i äggstockarna, med så många blåsor.

När jag legat och vilat en stund började det göra ont i äggstockarna, och det blev vörre och värre så jag fick en värktablett, en voltaren, förutom den panodil jag redan fått. men det hjälpte absolut ingenting. Väl hemma, framåt kvällen var jag dötrött och sov någon timme och jag kunde i stprt sett inte resa mig efter det. Hade såååååå ont. Sedan somnade jag igen vi halv tio till halv elva och när jag skulle gå och lägga mig så kände jag att det var lite bättre. SKÖNT

Idag när jag vaknade var jag bara lite öm, inte ont alls på det sättet som igår. Så antagligen var det när äggblåsorna fylldes med vätska igen som det gjorde så extremt ont.
Nu väntar jag på att det ska bli imorgon så jag får bli ruvare ;-) Och har testdag den 14/4!!! LÄNGTAR till det nu. Finns det någon gång man inte längtar när det har med gravidtet å göra?

Man vill bli gravid 2006, det funkar inte och man längtar efter ett plus.
Man kontaktar gyn, 2009, för utredning och får vänta någon vecka = Längtar.
Man får komma dit och de vill ha prov från mig i nästa cykel, jan 2010, och spermaprov från sambon =Längtar efter mens. Man vill ha svar på spermaprovet = Man väntar och Längtar.
Man får veta att sambon ska äta antibiotika i 30 dagar, feb 2010, och sedan göra nytt prov ytterligare minst 30 dagar senare. = Längtar som f--n efter att tiden ska gå.
Man ser att allt ser bättre ut, april 2010, med spermierna så fortsätt testa lite själva = Längtan efter ett plus igen.
Man ser att inget plus kommit, sept 2010, så en remiss till RMC skickas = Längtar som tusan efter svar.
Man bestämmer att det ska göras en insemination under tiden = Väntan och väntan på testdag = MINUS.
Man får en kallelse, dec 2010, till RMC, men måste tacka nej för man är utomlands då. = Längtar efter ny kallelse.
Man får en ny kallelse, jan 2011, till den 24:e jan = LÄÄÄÄÄÄNGTAR.
Man får veta att jag är på dag 23 i cykeln och skulle behövt börja dag 21 får jag vänta 1 månad = LÄNGTAR.
Man märker att mensen kommer den 3:e feb och startdatum blir då 23:e feb = VADÅ segt att vänta och längta!
Man märker att dagen är här och man börjar spraya med suprecur = Längta efter blödning som ska komma.
Man märker att den där förbenade blödningen inte kommer...=DRYGT längtan.
Man får skjuta upp VUL en vecka = Ledsen väntan då man tror att det inte blivit någon nedreglering.
Man märker att mensen kommer= Längtar efter VUL 6 dagar senare.
Man ser fram emot VUL och blodprov på spraydag 21 = Längtar till dagen efter för provsvar.
Man får reda på att sprutstart blir spraydag 23. = Längtar dit!
Man ser fram emot VUL och blodprov veckan efter = Lämgtar efter att få se om det är några fina äggblåsor.
Man märker att det var  många ägg och att det blir VUL bara två dagar senare igen = Längtar efter äggplock.
Man får äggplock 35 dagar efter spraystart och ET två dagar senare = Längtar efter att vara ruvare.
Man längtar efter att äggplock gjorts att embryo ska ha skapats och ska vilja boa in sig i mig nu. 

Man får imorgon se vad nästa väntan blir. Eller va fa-n det vet jag ju redan så jag fortsätter.

Man är ruvare och ska vänta två veckor på att veta om man är gravid eller ej = Längta bara liiiiiite va??
Man får reda på att man är gravid = herregud vad man längtar tills det är v.12 så  man slipper noja.
Man märker att man mår illa = OJOJOJ längtar ännu mer efter vecka 12.
Man märker att magen inte alls syns så där snabbt som vill så bara = VÄNTA OCH LÄNGTA!
Man börjar tröttna på den där eviga magen och vill ut ungen nu = LÄÄÄÄNGTAR
Man märker att man har värkar = Längtar så där lagom mycket efter att slippa det eller få slå någon.
Man märker sen hur underbart och värt all möda detta var = LÄNGATR ÄNDÅ INTE TILLBAKA!!!

 

 


Kommentarer
Postat av: Sebsus

hihi du och jag hade precis likadana ÄP även efter med värken. Jag får en sån flaschback (vet inte hur det stavas) när jag läser detta. Ända skillnaden var att du fick ha din sambo med dig in. Det fick inte jag för när jag låg och opererades så låg min killen i ett rum intill och opererades han med (gjorde biopsi).

2011-03-31 @ 10:50:27
Postat av: SinnerSaint

Stackare... hade aldrig klarat det utan honom. Hur ont hade du efter ET? Jag har så extremt ont att jag typ inte kan gå. Läkaren där sa att det inte skulle gå över den närmsta tiden, men jag undrar när det går över.....Skönt när någon förstår en iaf, Sebsus! Fuxa en blogg så jag får följa dig ;-)

2011-04-01 @ 07:59:46
Postat av: Sebsus

Jag hade också riktigt ont i tre dagar. Men jag var som du när det var dags för ET då ville jag inte säga att jag trodde att jag var överstimulerad för var rädd då att jag inte skulle få göra ET:) Men läkaren såg ju att jag var nära att bli överstimulerad så han sa att om jag får tryck på lungorna då är jag överstimulerad och måste kontakta dom. Jo jag har funderat på att starta en blogg men jag är inte som du, jag kan inte riktigt skriva så bra:)

2011-04-01 @ 09:51:36
Postat av: Sebsus

Konstigt jag skrev ett svar men verkar inte som att det gick fram. Skriver ett nytt.

Jag hade riktigt ont efter ET precis som du. Och samma för mig jag vågade inte heller säga till vid ET men han såg ju att jag hade vätska i äggblåsorna när han gjorde ET, så han sa till mig att det var en risk att jag skulle bli överstimulerad och att om jag fick tryck över bröstet så var jag överstimulerad och måste höra av mig.

Jag har funderat på att fixa en blogg men är inte som du, jag är riktigt dålig på att skriva. Men ska fundera en gång till:)

2011-04-01 @ 10:07:05
Postat av: SinnerSaint

Självklart kan du skriva, behövs inte så mycket och allt det du skriver till mig passar ju in i ett blogginlägg ;-) Jag kommer vara din första följare via bloglovin i så fall ;-)



Jag had ebara lite vätska, men jag har skit ont fortfarande. Jag skulle också höra av mig om jag fick svårt att andas eller så. Jag mår bara lite illa och har tryck över hela magen, men känner inte mycket alls när jag ligger vilket är skönt.

2011-04-01 @ 17:32:04
Postat av: Sebsus

Kolla har startat en blogg. Vet bara inte hur jag ska börja:). Ge mig lite tid så kommer det nog igång.

2011-04-04 @ 12:11:31
URL: http://sebsus.blogg.se/
Postat av: SinnerSaint

Underbart!

Det gick dock inte att kommentera ditt inlägg. Antingen är du inne å fixar i bloggen och det är därför, annars kan du testa att spara om inlägget. =)

Så roligt. Ska lägga till dig på bloglovin.se direkt.

Det kommer bli massor att skriva om framför så det kommer nog inte vara någon svårighet för dig ;-)

2011-04-04 @ 12:22:33
Postat av: Sebsus

Ska jag vara ärlig så har jag haft den här bloggen länge bara att jag inte skrivit något.

Så det inlägget skulle inte ha varit kvar utan nu har jag redigerat lite och nu borde det fungera som det ska:)

2011-04-04 @ 13:50:39
URL: http://sebsus.blogg.se/
Postat av: nicklas

Vad härligt :)

2011-04-04 @ 14:01:24
URL: http://fejkadblond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0