ET

Jaha, då var det dags att bli en liten ruvhöna.
Förresten la jag upp ett inlägg igår men när jag kollade idag så fanns det inte där, så jag la upp det på nytt så jag hoppas att det ska finnas där nu. Men som sagt det är ifrån igår. Detta är ifrån i-dag, ruv-dag, tors-dag, glad-dag.

Har lite ont i magen, mste var en mindre överstimulering, men tänker inte berätta det för dom på rmc förrän embryot är på plats. Tänker inte snubbla på målsnöret. VÄGRAR!

Nu har jag precis tagit en vaggis, så jag blir liggande en halvtimme å passar ju på att blogga då ;-)
Jag skriver ikväll när vi kommit hem.


Kommentarer
Postat av: Sebsus

Åh härlig känsla det där att bli ruvare. Tekniskt sett är du gravid idag:).

Måste fråga dig en sak ska du ta en vaggis innan ET?Det gjorde inte jag, jag skulle bara ta med mig en och ta direkt efter ET. Sen har jag en till fråga har du fått restriktioner om att du ska ligga ner när du tar vaggisarna? För det har jag läst några som skulle men jag fick inte det som en restriktion. Jag försöker ladda nu inför min FET och vad jag kan ändra på aå att det går vägen.

2011-03-31 @ 10:54:29
Postat av: Icka

Åhh lycka!!!

Grattis din höne.

Kram

2011-03-31 @ 20:20:57
URL: http://ickans.blogg.se/
Postat av: SinnerSaint

Icka: Härligt att höra ifrå dig! Är inne å kikar på din blogg varje dag. Det är snart er tur!!!



Sebsus: Ja, jag vet, sambon sa det igår. Det är försa gången vi har varit så här långt :-)

Ne, ingen Vaggis innan, bara på morgonen, och sen direkt efter och sen ligga en halvtimmer varje gång man tagit den. Detta ska man göra för att kroppen ska hinna ta upp en del av progesteronet. resten kommer ju rinna ur, och då är det viktigt att kroppen hunnit få lite innan det rinner ur.

Jag kommer nog ligga still mest eftersom jag har så extremt ont, men tyvärr ska jag jobba i helgen. Men kan mest sitta och ligga då ändå :-) När får ni börja????

2011-04-01 @ 08:03:48
Postat av: Sebsus

Ja konstigt det där med progesteronet för jag frågade ska jag ta dom vid någon speciell tidpunkt eller tänka på något? Men Bm sa bara att ne se bara till att ta dom tre gånger per dag under din vakna tid och det är mycket överflödigt progesteron i vaggisarna så du tar upp så mycket du behöver. Blir ändå fundersam när vissa har fått direktiv om att ligga ner och så.

Jag går här och väntar på min mens, fy känns inte som jag gör annat än väntar på mens,den borde komma vid påsk. Jag har väldigt långt emellan varje mens.

2011-04-01 @ 09:57:29
Postat av: SinnerSaint

Usch så tråkigt att vänta så länge!

Konstigt att alla säger olika för det har varit så med sprayning och sprutor också tycker jag.

Men de sa till mig att det inte är lika viktigt med progesterinet att ta det på samma tid som det är med spray och sprutor så behövde man skjuta på det en stund var det ok. jag har gjort vid både 13 och 15 :-)

Det är tydligen som så att man som gravid producerar 30 eller 40 mg progesteron per dag och vi för upp 3st 400mg progesteronvaggisar och därför rinner mycket ut :-)

Hoppa mensen kommer tidigare. Kolla upp på google om du kan förkorta din cykel med något naturpreparat kanske ;-)

2011-04-01 @ 17:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0