Fenomenet Decemberbarn

Jag vill gärna INTE ha ett barn i december, då jag tycker att det är tråkigt attd e ska behöva fylla år precis vid jul, de ska alltid få vänta till sist på att få göra allt, köra moppe, ta körkort osv, de blir ofta minst i klassen och kan hamna efter de andra. Med tanke på att de kan vara nästan ett år yngre än de tidigaste barnen i klassen.
Men, är ett decemberarn mindre lyckligt än ett barn som är fött i jan?
Det tror jag absolut inte och Skule jag vara mindre kycklig med ett barn fött i december.
NEJ absolut inte det heller. Jag skulle bara inte välja det om jag fick välja.

Nu handlar ju detta om ett barn, som förr oss blir till i ett lab nånstans i Linköping och som ska petas på och fixas med och sen hoppa in i mig när doktorn tycker att det passar. Alltså får jag inte bestämma och blir det då december så tackar och bugar jag =)

Skit samma bara det blir en liten bäse av det ;-)

Hur känner ni? Önskar någon av er att få en decemberbebis framför ett barn tidigt på året? Alla behöverju inte tycka som mig (fast jag vet ju att jag alltid har rätt ;-) )

Jag hittade lite infp när jag googlade på att många decemberbarn faktiskt hamnar en del efter i skolan, MEN att det jämnat ut sig när man nått vuxen ålder. Denna bild på statistik över vilken månad nobelpristagare är födda borde ju spräcka bubblan om decemberbarn för oss alla, ELLER?

nobelfodsel.JPG
Födelsemånad för nobelpristagare i fysik, kemi och medicin 1901–2007 (antal).
(Bilden är lånad från, inslag.se/journal/2007/11/22/decemberbarn.html )


Kommentarer
Postat av: Sebsus

Ja fenomenet decemberbarn, jag är december barn, och det var aldrig roligt, jag var minst i klassen. Stor skillnad mellan dom som var födda tidigt på året och mig. Samt att man som du skrev alltid var sist med att få göra allting. Så fick jag välja skulle inte jag vilja ha ett decemberbarn.

2011-03-17 @ 06:46:33
Postat av: SinnerSaint

Ja, så känner jag med:-) men som sagt jag vill ju gärna ha en bebis, så blir det december blir det det hehe:-)

Jag skulle helst ha i typ maj, när värmen börjar komma å man kan ha kalas ute:-)

2011-03-17 @ 07:42:30
Postat av: Annapanna

Jag är själv ett decemberbarn och har tidigare sagt att jag inte ska ha barn i december.



Men efter 2,5 års väntan tar jag hellre ett decemberbarn än inget barn alls. Till och med på självaste julafton! Men jag skulle se till att mitt barn får ha kalas även på sommaren :D

2011-03-19 @ 22:18:59
Postat av: SinnerSaint

Precis så känner jag med:-)

2011-03-20 @ 08:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0