Vaccination, vad tycker ni?

Jag är lite nyfiken om det är någon mer än jag som är lite emot vaccinationer av alla dess slag?
Jag anser att vissa vaccinationer, mediciner mm. gör mer skada än nytta och kommer vara restriktiv med vad jag trycker och sprutar in i mina barn.

Vore kul att höra era tankar om detta ämne. Alla tankar är välkomna. Har ni tagit svininfluensa vaccinet själva? Gett era barn det, ger ni era barn alla vaccin som BVC säger att ni ska? Gör ni det för att BVC säger så eller för att ni känner att ni måste, är det ert val eller någon annans?

Roligt om det kan bli lite diskussion, men antalet besökare varierar här hos mig så vi får väl se ;-)


Igår var jag och gjorde VUL och allt såg super ut, fina slemhinnor, 11 äggblåsor i högra äggstocken, varav 3 var för små och 12 st i den vänstra. Så totalt 20 fina äggblåsor. Helt perfekt. 

Stora fina äggblåsor, som på bilden ----->

Idag, har jag gjort det sista blodprovet, och imon blir det sista VUL:et.
Imorgon eftermiddag ska RMC ringa och säga när jag ska ta Ägglossningssprutan Ovitrelle.
Jag får då åxå reda på när det blir äggplock och ET. Längtar sååååå nu.

Men tröttheten ligger som en tjock hinna över mig. Jag orkar inget och är öm i äggstockarna idag, men glad för att allt går som det ska.


Kommentarer
Postat av: moi

jag tror på vaccinationer. jag vet inte vad det skulle vara för negativt med dem, har inte ens riktigt brytt mig om att ta reda på det eftersom jag inte har barn. Dock har jag en bekant vars föräldrar inte tror på vaccin, han är steril för att han fick någon av barnsjukdomarna, han är rätt bitter kan jag säga.



För egen del har jag tagit det som erbjuds mot tbe, svin och vanlig influensa osv. Tycker det är värt det mot att ligga däckad totalt i över tre veckor som jag blev ett år av influensan.



Min morfar gick bort i tbc, hade ju varit bra om det funnits bättre förutsättningar för honom. och detta med att man får autism av vaccin, det tror jag inte alls. Och här råkar jag vara ganska påläst :)



Ja det var väl ungefär så som jag tänker

2011-03-24 @ 23:32:13
URL: http://jagstryperkatten.blogspot.com
Postat av: Evelina

Hej! Jag vet att detta är ett gammalt inlägg men jag snubblade in på det när jag nu hittade din blogg (ny läsare!). Vaccinationer är det bästa vi har kommit på, nästan. Det och penicillinet. Jag tycker man är lite småkorkad om man inte vaccinerar sina barn (influensa är en annan sak som jag bara förespråkar hos äldre/sjuka). Förlåt, men det är min åsikt! Varför? Ta exemplet MPR... Mässling orsakar en sällsynt men ändå sjukt obehaglig och tråkig sjukdom som förstör hjärnan. Som sagt, ovanligt, men bara hos de som haft mässling. Parotit, tja... Där är det väl mest orkiten som oroar men det vaccinet skyddar ändå inte helt mot parotit. Och rubella.. Ja, det orsakar massvis med fosterskador - och infektion under vissa veckor under graviditet är ABORTINDIKATION (man är inte tvungen, men man rekommenderas starkt). Och så har vi polio... Som dödar och skadar så många i världen. Så småningom kan vi med hjälp av vaccinet utrota polio. Det vore fint.



Intressant att din mamma bara vaccinerade dig mot stelkramp. Det är nämligen en av få sjukdomar som man inte skyddas av att omgivningen är vaccinerad av (till skillnad från MPR som du sluppit eftersom de flesta andra är vaccinerade).



Och det där med autism och vaccin - det måste du ju hört nu att det är helt klart att studierna var båg? Man har dragit tillbaka artiklarna. Författarna har ställts i skamvrån. Typ :)



Och jag är läkare. Just saying.



STORT GRATTIS TILL GRAVIDITETEN och TVÅ bebisar! :)

2011-05-02 @ 20:08:52
URL: http://cuteewe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0