8 fulla veckor

Japp, v7+6 idag. Eller imonm blir det väl egentligen men jag räknar att det är vecka 9 imon.

Imorgon, 10 maj, blir det inskrivning hos barnmorskan. Det var så fullbokat så de hade ingen plats förrän den 18 maj egentligen så jag vet inte om jag bara fick typ ett 30 min besök nu. Men jag hoppas verkligen att det är ett vanligt "långt" besök, för jag har mycket att fråga och prata om.

Magn stramar å det är ganska obekvämt emellanåt. Jag tror att livmodern börjar trycka mot mina äggstockar som fortfarande är lika stora som innan. Och det är inte helt bekvämt, men sen stramar det hela vägen upp till revbenen. Jag mår fortfarande inte speciellt illa, lite, men jag tar som sagt en postafen varje morgon och den håller illamåendet på avstånd :-)

Tror att jag har börjat vara lite piggare nu, men eftermiddagarna är jobbiga som tusan, vill bara sova då.

Magen tror jag växer mer och mer. Börjar bli svårt att dölja nu. Det är ju mest tarmarna, men nedre delen av magen, eller "nöjesfältet" buktar väldigt mycket nu och dt har det aldrig gjort innan, så jag kommer nog inte kunna dölja magen så länge till :-)

Idag blir det att pilla lite i trädgården tror jag!

Au revoir <3

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej!



Ska börja med att säga världens största grattis! Så otroligt häftigt med tvillingar när man väntat och kämpat länge!



Förstår att det är mycket att ta in såhär i början men det kommer säkert att gå jättebra. Tungt är det att vara tvillinggravid och full fart är det med 2 små som ska passas men mest är det helt fantastiskt!!!



Hör gärna av dig om du har några frågor o funderingar som jag kan hjälpa dig med. Kram kram

2011-05-09 @ 10:51:26
URL: http://turbolina-twin.blogspot.com/
Postat av: Osofin

jag tror inte att jag läst din blogg innan. Iallafall inte på evigeheter i så fall. Men blev så nyfiken när jag förstod i forumet att du väntar enäggstvillingar!!! GRATTIS! Själv ser jag fram emot mitt VUL 1/6 då jag gått in i veckan 8 :)

2011-05-09 @ 18:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0