Mitt fina frö!

Idag var det dags för VUL och det var EN levande fin liten krabat. OCH oj så mycket som hänt på en vecka. Man såg tydligt ett huvud å små, små ben å armar. 24mm från huvud till rumpa vilket motsvarar 9+1 och jag är 9+2, så det kan ju nästan inte bli bättre.

Idag var första gånge för flera saker, det var första gången jag var livrädd för VUL:et och det blev jag inte förrän vi såg allt på skärmen och jag för en sekund inte såg ett hjärta. Men hon lugnade mig på två sekunder och viade mig. Puh...

Och när jag sen kom hem var första gången jag kände mig gravid!! Jag blev så tagen av att få se den lill* att det sjönk nog in idag att vi ska ha barn :-)

Om någon timme ska jag till barnmorskan på inskrivning, ska bli roligt. Alltid roligt att gå på undersökningar å sånt tycker jag!

Fick även ta blodprover idag, men får svar på dem först imorgon, vita blodkroppar och levervärde eller Hb, vet inte.
Antar även att det ska tas andra prover på MVC idag också. så det blir flera stick på en dag :-)

Jag har faktiskt redan haft funderingar på förlossningen, vet inte hur normalt det är. Men vissa saker är jag redan väldigt säker på att ha med i mitt brev man ska ha med sig. Det är bl.a. att jag inte vill ha någon "student" eller vad man säger. Samt att jag vill ha någon som pratar svenska utan brytning, för jag vill inte att det ska råka bli missförstånd :-)
OCH jag har abslout inget emot någon som pratar andra språk annars, men vill inte ligga där och inte våga fråga vad som sas eller behöver fråga om massor med gånger. Vore jobbigt om någon pratade typ gotländska också, så det är inte just utländsk brytning. :-)
Jag vill också att de ska vara extremt tydliga hela tiden vad som händer och hur bebisen mår, är det något fel vill jag veta det samma sekund, inte vänta flera minuter och tro att dte är något.
Men annars har jag inte så mycket andra tankar än.

Jaja, nu ska jag ta fram kyckling å tina, så jag kan göra kyckling i currysås å ris i eftermiddag.

SO LONG XoXo

Kommentarer
Postat av: Osofin

Åh Grattis! Vad underbart! Hur känns det att det nu är en och inte två? Är det kanske skönt också? Underbart att få se den lilla krabaten. GRATTIS!

2011-05-19 @ 13:28:35
Postat av: Osofin

Jag som hade skrivit igen och Grattat så mycket, men nu finns det inte med. Så jag GRATTAR igen! Fantastiskt!

2011-05-19 @ 16:03:44
Postat av: langtarefterliten.blogg.se

Grattis till ditt fina friska växande frö ♥♥ Vad långt du kommit i graviditeten nu, kul!! :)Tråkigt att den andra tvillingen inte ville vara kvar längre, beklagar! ♥ Men det kommer bli jättebra såhär också. Och du slipper oroa dig för prematurfödslar o dubbelt jobb i alla fall. Kram!

2011-05-23 @ 14:44:35
URL: http://langtarefterliten.blogg.se/
Postat av: Sinnersaint

Ni är så fina!! Ja, nu hoppas jag att jag får en helt vanlig förslossning och gravidtet :-)



Osofin: Jod et känns faktiskt skönt för att det minskar alla risker så mycket och det blir mycket mindre jobb och pengar :-)



Tack för att ni är så fina :-)

2011-05-24 @ 11:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0