V 7+1

Vecka åtta och jag har inte riktigt hitat någon sida än där man kan läsa om hur tvillingar förändras vecka för vecka. Antar att det inte blir tiktigt likadant när de är två som när de är en.
Polarn å pyret var bara 6 resp 8 mm när vi kollade i måndags, får väl se hur det ser ut imon när vi ska ses igen :-)

Började dagen med två knäcke och en postafen. Och den fungerar som den ska :-)
Mår inte illa. Är så överlycklig över det!!

Har börjat funder på hur man ska göra med rum, sängar osv. Antar att de får dela allt utom sängar från början och det krävs lite planering för att köpa tvillingvagn å sånt. Det står även på många sidor att eftersom man blir liiite större med två så orkar man heller kanske inte gå och handla allt efter vecka 30.
I vecka 30 r man lika stpr när man väntar tvillingar som en person i vecka 40 som väntar en bebis. Så i augusti blir det nog att köpa det mest så allt är färdigt till november när bebisarna antagligen kommer titta ut.
Tvillingar föds ofta runt vecka 37, men är det enäggs kunde man räkna med redan vecka 34. Så känns som att man vill vara ganska förberedd tidigt nu....

Slutthatat för idag! Fortsätt gärna ge förslag på pojknamn. OVANLIGA. Är tacksam för de förslag som redan getts men vill gärna ha massor med fler.

 

Kommentarer
Postat av: Linda

Det är mycket praktiskt att ordna innan dom kommer men samtidigt är det inte hela världen om något fattas heller, man får helt enkelt ta hjälp av far och mor föräldrar eller kompisar om något skulle behöva inhandlas och man själv inte kan/orkar.

Vad gäller sängar kan dom absolut dela även den, våra tvillingar låg i samma säng i 2-3 månader, först på tvären bredvid varandra och sedan skavfötters, funkade jättebra och ger dem ro. dom är ju vana att ligga tätt tätt inne i magen och höra varandra.

Detta kommer bli bra tillslut, Ha det gott.

2011-05-04 @ 20:16:09
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Tina

Hej gumman! Skönt att höra att det känns lite bättre idag! Våra barn delade tom säng i början (men vi hade varsin säng till dem) ang vagn har jag en del tips men maila mig gärna om du vill så ska jag berätta mer. Var rädd om dig!!! Kram

2011-05-04 @ 20:39:29
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: Sebsus

Hej igen bara jag som har ett tips angående det här med namn på min bebis.se så finns det en grupp som bara handlar om namn länkar här direkt till dig. http://www.minbebis.com/forum/barnets-namn-337/

Tänkte när du har tråkigt kan du ju läsa allt och kanske hitta fina namn :).

Du tycker nog jag är lite knasig som redan hittar namn trådar och grejer men jag åker med lite på eran lycka om att äntligen ha blivit gravida. Det är det som gör att jag orkar fortsätta!

2011-05-06 @ 10:07:45
URL: http://sebsus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0