V.36

Vecka 35+1 idag!
Magen växer, bebis rör sig och gör så mamma får ont om nätterna. Har börjat få ont i höfterna och sover nästan bara på höger sida nu.
Att klippa navelsträngen för tidigt kan tydligen leda till järnbrist, så tre minuter ska man minst vänta innan den klipps sas idag på nyheterna. Vi får väl se till att det blir så när man väl är där.
Många klipper navelsträngen tidigare för att man vill spara blodet till stambanken för att det kan bota cancer.
Jag vill hellre skydda mitt eget barn med mitt och dennes blod innan jag hjälper någon annan. Men när mitt barn fått allt det den behöver får dom gärna ta blodet och allt sånt, men absolut inte innan!!
Snart är det 1:A advent, julmarknader och julbord! MYS!

Kommentarer
Postat av: J.

Alltså ursäkta?! Nu är jag här och är elak mot sig igen. Men det där var ta mig fan det dummaste jag hört! Du vill hellre att ett någon annans barn/mamma/pappa/syster/bror ska dö i cancer än att ditt barn eventuellt får lite järnbrist?! Någonting som inte är farligt, skadligt eller på nåt sätt dödligt. Din bebis kommer få upp sitt järnvärde snabbt och inte lida under tiden. Jag har själv lidit av anemi från och till i 14 år, så jag vet att det inte är så hemskt. Om du skulle säga sådär i närheten av mig skulle jag spotta dig i ansiktet, för fy fan för folk som dig!!

2011-11-16 @ 11:30:51
Postat av: SinnerSaint

Självklart får du säga vad du tycker och ja, jag ger hellre mitt barn så mycket blod den behöver först och ger resten till andra barn.

SJälvklarhet, för mig, att jag sätter mitt barn framför både mig själv och andra.

2011-11-16 @ 18:57:20
Postat av: J.

Ja, då får vi hoppas att din mor eller ditt barn, eller den blivande pappan för den delen, får cancer. Så får vi se då vad du säger om det hela då.

2011-11-16 @ 23:03:30
Postat av: Sebsus

Men gud va starka ord du använder J!



Sinnersaint: Jag kan bara säga att jag håller med dig. Jag skulle nog också vilja behålla navelstängen en stund så att mitt barn får det blod den behöver. Tänk du är snart i mål, inte långt kvar nu, mys!!

Kram

2011-11-17 @ 08:01:47
URL: http://sebsus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0