Kommentarer

Kommentarer i alla dess former kommer jag skriva om idag.
Först är det era kommentarer här på bloggen. Jag älskar dem allihop, jag svarar inte alltid då jag mest kikar in kommentarerna från telefonen och det är så jobbigt att svarar från den. Men jag läser alla och blir så glad när det trillar in frågor och åsikter. Tack <3
Kommentarer om magen då?!?
Jag får höra hela tiden GUUUUD va liten du är! Det är ju bara två månader kvar då?
OCH jag tar absolut inte illa upp, det är så många som skriver hur irriterande det är att alla kommenterar en, när man är gravid. Samhället ser ju ute lite så och jag kan tycka att det är väl bara intressant att höra vad folk tycker istället för att bli irriterad på allt. Jag svarar oftast att "Ja, det är så skönt att vara liten". Då får man svaret, jag men sen smäller det bara till". Javisst säger jag, och då kommer jag njuta av det med.
Jag tycker att det är facinerande istället för irriterande att många människor här i vårt samhälle och så intresserade av vår kommande generation, så varför inte ta tillvara på det. Det alla säger och kommenterar behöver ju inte heller vara/bli sanning. Det är inte säkert att min mage kommer explodera snart, eller att den som gått upp 30kg kommer få en stor bebis även om alla säger det.
Tänk om du inte ens tänkt tanken att du kan få en stor bebis för att du gått upp mycket, då kanske man får upp ögonen för det själv eller...
...om om får en superlugn bebis då säger alla "vänta du bara, den kommer ta igen det sen". Var tacksam att någon säger det istället för att man kanske tror att allt kommer vara lika lätt hela tiden. Kanske har personen rätt och istället får dig att njuta av den lugna tid man har. ISTÄLLET för att irritera dig på att alla lägger sig i.
Det jag vill få ut av detta är: POSITIVA TANKAR GÖR DIG SJÄLV GLADARE :-)
Jag älskar min mage och era kommentarer om den och mig och min blogg och mina åsikter!
<3

 


Kommentarer
Postat av: M

Får också ofta kommentarer från omgivningen att jag har en liten mage. Bryr mig inte heller så mycket, huvudsaken är att lillen där inne mår bra ;)

Man får onekligen mycket mer uppmärksamhet nu när man är gravid. Folk som kommer fram och pratar och frågar om när bebisen kommer, om vi vet könet osv.... Tycker bara det är kul ch njuter :)



Kram

2011-10-20 @ 23:33:46
URL: http://myhartfordhome.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0