Våga

Alltid roligt att få kommentarer till inläggen.
Har dock svårt att förstå varför man ska kommentera typ anonymt :-)
Fick detta på föregående inlägg angående att köpa pojk- eller flickkläder.
"Men va faaaan! Spelar det någon roll om ni råkar köpa en rosa body till en pojke, eller en blå body till en flicka?! Tror du bebisen kommer få men för livet om den skulle råka ha "fel" färg? Köp det du tycker är fint istället!! Du ska se att både bebisen, du och omgivningen inte mår dåligt av det."
Tänk vettu att jag inte riktigt är sån, så för en gångskull får jag motbevisa någpn som har fel ;-)
Vi har redan köpt blå bodys, med bilar, å jag har tagit upp en del av mina gamla kläder som jag tycker var fina, vilka kan passa båda könen, t.ex. mörkblå manchesterbyxor, röd tjocktröja osv.
Det jag är mest sugen på är att få köpa en riktigt fin klänning till flicka om det är det eller någon cool, killig skjorta eller liknande till pojk. Eller en body där det står "pappas flicka" eller liknande :-) Antar att du som kommenterade inte hade haft en tröja där det står mammas pojke på dig? Vissa saker tycker jag passar bättre än andra på pojkar resp. flickor, men mycket kan båda ha.
Jag skulle däremot aldrig klä min pojk i knallrosa klänning, eller för den delen ingen klänning alls, då jag anser att vi har fått olika kön utav en mening och att vi därför är skapta olika för att det ska synas skillnad på oss :-)
Detta står jag för!
Ville bara klargöra att jag absolut inte måste klä min pojk i blått å flicka i rosa, men att jag gärna vill få shoppa flickigt om det är en flicka å pojkigt om det är en pojke :-)

Kommentarer
Postat av: Sebsus

Håller med dig till fullo när det gäller det där med kläder! Bra skrivet.

Kram

2011-09-02 @ 14:50:22
URL: http://sebsus.blogg.se/
Postat av: F

Bra skrivet!

2011-09-02 @ 16:36:19
URL: http://langtarsa.blogg.se/
Postat av: Camilla

Håller också med! Inte vill man väl köpa rosa klänning med volang till en kille!! När de är så små så syns dt ju inte om det är en kille eller tjej, därför vill man ju klä dem så folk kan se vad det är!

2011-09-02 @ 17:50:19
Postat av: M

Här är ännu en som håller med dig ang kläderna!! Mycket bra skrivet!



Kram

2011-09-03 @ 00:35:31
URL: http://myhartfordhome.blogspot.com/
Postat av: J.

Nä, dethär med att vara anonym är väl nåt du är enormt emot, eller hur?

Och vad får dig att tro att jag aldrig haft en en tröja som det står mammas pojke på? Varför förutsätter du att jag är en kvinna?

Dessutom tror jag inte att såna kläder fanns när jag föddes. Sen har min mor bättre vett än så.



Nej, när de är små ser man inte om det är en pojke eller flicka. Varför? Kanske för att det inte spelar någon roll? Ett barn är ett barn. Inte ett kön. Varför ska flickor vara söta och pojkar tuffa? Det sitter väl inte i könet vilken personlighet de får, utan hur de reflekterar omgivningen, även hur man klär dem, hur man pratar med dem och hur man förväntar sig att de ska vara?

Öppna sinnet lite. P.s: Skulle heller aldrig sätta på en pojke en rosa klänning med spets, iofs inte en flicka heller. Men det är liksom inte det det handlar om. Det är inställningen.



Och alla ni som har kommenterat lär väl dö när ni ser detta: http://www.underbaraclara.nu/193714/2011/08/21/lordagsbilder/ EN TUNIKA PÅ EN POJKE. Hemska tanke.

2011-09-04 @ 16:28:17
Postat av: Osofin

Härligt inlägg! Håller med till fullo. Själv är det just av den anledningen som jag ett tag funderade på att kolla kön. För jag ääääälskar klänningar och min syster har hur många uppsättningar som helst som hon skulle kunna skicka till mig från USA.

Sen kan jag tycka att det är kul när man med hjälp av kläderna kan se om det är en pojke eller flicka, eftersom man inte alltid ser det så lätt på bebisar. Har hört många som blivit arga eller ledsna när nån kommer fram till en barnvagn och säger fel ;)



Hoppas att ni får veta vad det blir, eftersom ni så gärna vill :)

2011-09-04 @ 18:46:06
Postat av: Osofin

glömde göra en efterlysning av magbild!!! :)

2011-09-04 @ 18:46:52
Postat av: J.

Jag har hört minst 5 gånger sen vår lilla tjej föddes i slutet av Juli att jag har en himla fin pojke, haha.

Och inte en enda gång har jag blitt ledsen, jag rättar dem inte ens. Jag är bara glad att de tycker hon är fin :) Och jag trivs så bra med att vara mamma, jag älskar att se henne utvecklas och för mig kunde hon lika gärna vara en pojke, för jag älskar henne för den hon är. Inte för vilket kön hon har.



Och jag fattar inte. Bli arg/ledsen för att någon ser fel på könet, alla vet väl att man inte ser skillnad på bebisar? Varför har ni sånt behov att visa upp ett kön? Visa upp era underbara barn istället!

2011-09-05 @ 23:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0