7 veckor

japp, nu är pyret 7 veckor. väger 5 kg och är 58cm lång! dagarna rullar på, och jag är ganska trött hela tiden... nätterna är fortfarande kämpiga, men han skriker inte å så längre. men jag är ju trött för det........3-4 timmars sömn å sen mat å då tar det mellan 30-60 min innan man får sova igen. Annars är han en pigg pojke som är mammig om kvällarna. Han vill hellre sutta på händerna än på nappen. Nu ropar han på mamma så måste springa igen :-) Ps. någon frågade efter hans namn, men jag håller det lite hemligt, för jag vill fortsätta vara anonym.ds

Kommentarer
Postat av: mammaTea

Skönt att höra att ni mår bra!

2012-02-07 @ 22:12:42
URL: http://mammatea.se/
Postat av: Mette

Skönt att höra att ni mår bra.

Försök att sova när er Pyret sover, även på dagarna. :)



Kramar

2012-02-08 @ 07:35:46
URL: http://mettemaarit.blogspot.com
Postat av: sebsus

Tänk va fort han växer. Jobbigt det låter att han vaknar på nätterna men det är väl så med små barn :).

2012-02-09 @ 08:59:10
URL: http://sebsus.blogg.se/
Postat av: Solen73

Låter exakt som mitt liv just nu :-)

Jag har kommit in i att sova 3-4 tim så om hon bara sover emellan amningarna på natten, vilket hon gjort hittills, så e d helt ok!

Visst e d underbart me d små liven!

2012-02-10 @ 13:01:36
Postat av: Mette

För att svara på din fråga ang hur ofta vi ger ersättning;

Vår lilla Pyret är inte alls nöjd med bara amning, räcker liksom inte till. Så efter jag har ammat honom så ger jag ersättning varje gång. Efter amningen dricker han ca 165 ml ersättning.

Men på natten ammar jag bara honom. Men han snuttar mest på bröstet då. Jag tror han mer vill ha närhet under natten, mer än att äta. :)



Jag tycker ni ska ge ersättning om ni känner för det. Lyssna inte på vad andra säger ang ersättning. Det är så tabu av många...



Kram

2012-02-10 @ 19:52:08
Postat av: Solen73

Ser att Disa ligger efter trots att hon ökat mkt :-)

Hon vägde 3,6 vid 6 veckor.....

2012-02-24 @ 13:01:02
Postat av: Sebsus

Nu var det alldeles för länge sedan du uppdatera. Hur mår ni både du och lill killen?

Kram

2012-03-26 @ 13:41:41
URL: http://sebsus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0