Fortsatt diskussion om vaccin

Jag fick ett intressant svar på min diskussion om vaccin :-) (tråkigt att fler inte är med å diskuterar)

Svaret inne på inlägget Vaccination, vad tycker ni?

"jag tror på vaccinationer. jag vet inte vad det skulle vara för negativt med dem, har inte ens riktigt brytt mig om att ta reda på det eftersom jag inte har barn. Dock har jag en bekant vars föräldrar inte tror på vaccin, han är steril för att han fick någon av barnsjukdomarna, han är rätt bitter kan jag säga.

För egen del har jag tagit det som erbjuds mot tbe, svin och vanlig influensa osv. Tycker det är värt det mot att ligga däckad totalt i över tre veckor som jag blev ett år av influensan.

Min morfar gick bort i tbc, hade ju varit bra om det funnits bättre förutsättningar för honom. och detta med att man får autism av vaccin, det tror jag inte alls. Och här råkar jag vara ganska påläst :)

Ja det var väl ungefär så som jag tänker
"

Roligt att lite diskussion tillkom i allafall och jag kan hålla med om att vaccinationer kan vara bra, jag har bl.a. tagit dukoralen (Den man tar mot kolera eller vad det är för att åka utomlands). Så det jag säger kan säkert låta motsägelsefullt, för att dukoralen tar jag bara för att slipa bli magsjuk typ.

Men att ta mot något som en vanlig influensa. Hur många fick inte svininfluensan och överlevde?????? Hur många fler dog inte av svininfluensa vaccinet än av själva influensan???
Min mamma gav mig bara stelkrampsprutorna och sen när jag var tolv fick jag själv välja om jag ville ha MPR (Mässling, påssjuka, röda hund) vaccinet, jagvalde att inte ta det.
Nu var jag dock tvungen att ta det för att få göra IVF så jag tog den i december 2010.

Hade jag fått en pojke, hade jag nog tagit MPR sprutan för att vissa sjukdomar i vuxen ålder kan leda till infertilitet. Men om vi får en flicka kommer jag inte ge just det vaccinet.
Stelkramp, däremot är något man utsätter sig, speciellt i barndomen för att få.

Men, jag är just emot att varför ta mot något som egentligen gör kroppen starkare?
Varför ta ett influensavaccin och sprta in sjukdomen rakt in i kroppen, vara sjuk i ett dygn och sen ändå riskera att få influensan ändå. För det är ju ingen skyddsvägg som gör att man inte får influensan =)

Alla är vi olika, och jag önskar att fler valt att diskutera med oss =)

Här kan du läsa om hur allt faktiskt ligger till, vilka som undanhåller vad och att de studier som visat att MPR-sprutan inte har något samband med autism är sämre studier än de som visat det. Även en del om svininfluensavaccinet också. Och denn diskussion baseras bara på äkta studier =)
http://www.newsmill.se/artikel/2009/07/25/myter-om-vaccinering






Kommentarer
Postat av: moi

Fast du skriver det här sista stycket som om det vore en absolut sanning och det är det ju inte. Det är EN persons sätt att tolka och styra in forskning och olika rön utifrån sitt synsätt. Det ÄR INTE en absolut sanning.

2011-03-28 @ 17:44:09
URL: http://jagstryperkatten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0